"הוראה מפעילה" בלימוד גמרא

הרב ברוך צבי גרינבוים | ב' מרחשוון תשע"ט

לימוד גמרא הוא אתגר קשה עבור כל תלמיד וביחוד עבור בעלי הפרעות קשב וריכוז. הוראה...

אתגרי הוראת הגמרא בדורנו

הרב ישראל כהן | א' מרחשוון תשע"ט

לימוד הגמרא הוא היסוד שעליו עומד עולם הישיבות. עם זאת, תלמידים רבים מתקשים בו. על...

ראשית הוראה – יראה

הרב רפאל נחומברג | ח' מרחשוון תשע"ט

הזנחת לימוד הפשט בישיבות אינה תוצר של העדר מיומנות ללימודו. היא נובעת מתוך זלזול בידיעת...

יצירה אישית בלימוד הגמרא

הרב אסף זולדן | י"ד מרחשוון תשע"ט

הדרך לחבר תלמידים אל לימוד התורה הוא לתת להם למצוא את דרכם בתוכה בכוחות עצמם....

ללמוד כיצד ללמד

הרב מלכיאל אברהם | י"ט מרחשוון תשע"ט

הוראת הגמרא בתלמודי התורה דורשת הכשרה מסודרת של המלמדים. ללא הכשרה, הילדים לומדים לשנן, אך...

להקשיב להפרעת קשב

חיים דיין | א' שבט תשע"ח

אחת הסיבות המרכזיות לשיעור הגבוה של צעירים העוזבים את הקהילה החרדית ומוסדות החינוך שלה הוא...

בקרוב: ולמדתם אתם

הרב דוד לוי | ה' תשרי תשע"ח

חינוך הוא תהליך דינמי שמטרתו לעורר את תודעתו האישית של החניך, להדריך אותו לחיפוש עצמי,...

בדידותו של המנהל

תקוה עובדיה | ה' תמוז תשע"ז

מנהלי מוסדות חינוך ניצבים בין הפטיש לסדן. ההנהגה הקהילתית מטילה עליהם יעדים אותם הם רוצים...