גישת "אי-ההתמודדות" ונזקיה
במכתב למשגיח בישיבה בה למד בנו מותח הרב מיכאל אברהם ביקורת חריפה על חוסר ההתמודדות...
במכתב למשגיח בישיבה בה למד בנו מותח הרב מיכאל אברהם ביקורת חריפה על חוסר ההתמודדות...
הרש"ר הירש דגל בעקרון "תורה עם דרך ארץ" וקיווה ליצור שילוב של העולם הדתי עם...
הניתוק מחיי המעשה אינו סטייה מאופיו המקורי של בית המדרש, אלא עיקר כוחו וקסמו. בית...
לימוד הגמרא הוא היסוד שעליו עומד עולם הישיבות. עם זאת, תלמידים רבים מתקשים בו. על...
לימוד גמרא הוא אתגר קשה עבור כל תלמיד וביחוד עבור בעלי הפרעות קשב וריכוז. הוראה...
הזנחת לימוד הפשט בישיבות אינה תוצר של העדר מיומנות ללימודו. היא נובעת מתוך זלזול בידיעת...
הדרך לחבר תלמידים אל לימוד התורה הוא לתת להם למצוא את דרכם בתוכה בכוחות עצמם....
הוראת הגמרא בתלמודי התורה דורשת הכשרה מסודרת של המלמדים. ללא הכשרה, הילדים לומדים לשנן, אך...
בבסיס השיח הציבורי סביב "משבר תלמידי הישיבות" בתקופת הקורונה עומדת הנחה שלפיה תלמידי ישיבות אינם...