"הוראה מפעילה" בלימוד גמרא

הרב ברוך צבי גרינבוים | ב' מרחשוון תשע"ט

לימוד גמרא הוא אתגר קשה עבור כל תלמיד וביחוד עבור בעלי הפרעות קשב וריכוז. הוראה...

האם תיתכן ישיבה מסוג אחר?

הרב צבי וינטר | י"ז בתמוז תשפ"ג

סוד ההצלחה של עולם הישיבות הוא החינוך למסירות מוחלטת ללימוד תורה. אך מה עושים עם...

תנו להן לבחור!

לאה פישהוף | כ"ד טבת תשע"ט

שכרן הנמוך של הנשים החרדיות הוא אולי מחירו של מסלול חייהן, אך אי אפשר לומר...

כבר לא למצוינים בלבד

הרב משה גרין | כ"ג תמוז תשפ"ג

הישיבות זנחו את האידאל המכונן שלהן, להיות מוסד לטיפוח הצטיינות תורנית, והפכו למוסד לימודים סטנדרטי,...

ולמדתם אתם

הרב דוד לוי | ה' תשרי תשע"ח

חינוך הוא תהליך דינמי שמטרתו לעורר את תודעתו האישית של החניך, להדריך אותו לחיפוש עצמי,...

כיצד נטפח מודעות חזותית?

מיכל רוזנר | כ"ד שבט תשע"ט

הסביבה שלנו כיום מלאה וגדושה במסרים ויזואלים. גם כאשר אנו משתדלים להיזהר ככל שניתן לחשיפה...

בקרוב: איך מטפחים מצוינות במוסד עממי?

הרב דוד לוי | ב' באב תשפ"ג

הישיבה המודרנית, כמו האוניברסיטה, התחילה כמוסד אליטיסטי לטיפוח ידע ומנהיגות, ונעשתה במרוצת הזמן מוסד לאינדוקטרינציה...

דור לדור יביע אומר

גבריאל כהן | ה' תשרי תשע"ח

מיסוד מערכת החינוך כמקובל היום יוצר אתגרים רבים הדורשים התייחסות. היישום של "גישה כלכלית" בחינוך,...

אל תקראו להם נושרים

אהרן זיידמן | י"ח אב תשע"ט

הניכור שחשים רווקים מבוגרים כלפי העולם החרדי אינו מתחיל מחוויות לימודי המקצוע, אלא מהסטיגמה השלילית...