"הוראה מפעילה" בלימוד גמרא

הרב ברוך צבי גרינבוים | ב' מרחשוון תשע"ט

לימוד גמרא הוא אתגר קשה עבור כל תלמיד וביחוד עבור בעלי הפרעות קשב וריכוז. הוראה...

אברכות לשמה

הרב יעקב צבי בוצקובסקי | ה' תמוז תשע"ט

הריבוי המבורך של ספסלי הכוללים הפך את סיכויי האברך לקבל משרה תורנית נמוכים מאד. מציאות...

המצוות כזכות

הרב מנחם נאבת | ב' אדר תש"פ

גישה רווחת רואה במצוות התורה חובות שעל האדם למלא כדי "לצאת ידי חובתו". פרספקטיבה זו...

ההיסטוריה של ההיסטוריה

הרב ד"ר יוסף יצחק ליפשיץ | ג' חשוון תשפ"א

התחשבות בתהליכים היסטוריים הינה אבן יסוד במסורת התורנית. אולם, בעקבות המחקרים ההיסטוריים של ההשכלה, נטשו...

ליהדות דרוש חזון

הרב אריה מאיר | ג' תמוז תשפ"ג

האתגרים הרוחניים, החברתיים והפוליטיים שהיהדות עומדת בפניהם לא ייפתרו על ידי התפרצות מעשית אל השדה...

ראשית הוראה – יראה

הרב רפאל נחומברג | ח' מרחשוון תשע"ט

הזנחת לימוד הפשט בישיבות אינה תוצר של העדר מיומנות ללימודו. היא נובעת מתוך זלזול בידיעת...

עזר כנגדה?

הרב משה מייזליש | ז' תמוז תשע"ט

חיי האברכות בימינו גורמים לעיתים קרובות להיפוך בתפקידם המסורתי של הגבר והאשה. הגבר הופך להיות...